2009-05-07

Hospital kerajaan vs Swasta


Semalam gua tengok rancangan 360 di TV3, ala yg ada si Mazidul tu. Kali ini isu yg dorang paparkan ialah mengenai "service" hospital gomen. Beberapa hospital gomen telah menjadi mangsa dan "bahan siasatan" geng 360.

Apa yg menariknya gua ada terbaca mengenai pengalaman mereka yg pernah "berkunjung" ke hospital gomen ada yang "pengalaman ngeri" dan ada gak yg dapat pengalaman yg ok. Kebanyakan cerita waktu bersalin.

Gua bukan nak story pasal kemudahan hospital gomen, gua tau teknologi hospital gomen dah maju dan tip top, kadang2 sepital private pon refer kat sepital gomen, tak macam dulu, cuma yg kurang enak didengar ialah berkenaan perangai kurang sopan staf aka misi yang bertugas.

Banyak kali juga gua dengar kalau setakat kena herdik dek makcik2 misi tu dah jadi standard service dorang. Belum lagi yang tunjuk muka masam, senyum la sikit, bukan rugi pun. Tau la hospital gomen tak kena charges mahal, tapi korang yg kerja kat situ dibayar gaji, bukannya free.

Ada orang cakap bukan semua orang kat sepital gomen macam tu, ikut nasib la, nasib tak baik dapat la jumpa makcik2 misi yg ganaz, kalu nasib ok dapat la makcik misi yg ok.

Gua dan wife gua plan pegi Pusrawi, dekat je dengan rumah tak sampai 10 minit boleh sampai. Lagipun ada member gua pernah cakap, kalau sayang kat bini hantar pegi sepital private.

P/S: Duit boleh carik lain, bini pun boleh carik lain, tapi tak sama dgn bini sekarang!

6 jeritan:

Hazri said...

tapi kalau pegi hospital kerajaan pn, tak semestinya maknanya tak sayang bini...

wahida said...

hospital kerajaan yg tak tahan sb Q panjang sgt. lama giler. letih. (bercakap berdasarkan pengalaman)

ieza98 said...

kak vote for deliver dekat private. but pandai2 la cari private hosp yg doc nye wanita..:-) sayangi bini anda sekarang..!!!

The Zulus said...

komen gua:

Hazri: betul 3x hantar mana2 pun sama... kalau aku poket koyak takpe asal isteri selesa.

Wahida: keluhan yg sama ku dengar dari isteri ku juga..

ieza98: sye memang syg bini yg skrg! hahahaha...

Marliza Radzi said...

alololo sweet nya.

tapi betul kata hazri, kalau gi sepital gomen pun bukan makna tak sayang isteri. ramai gak orang opt for gomen sebab diorang sangat ramai pakar dan teknologi yang gempak.

The Zulus said...

pasal teknologi gempak memang tip top, peel misi2nya yg bnyk org bagi komplen..