2009-03-19

main sepak kaki

"Gua bukan satu kelas dgn Shin Chan!"

Dulu masa gua budak sekolah lagi, gua suka main sepak-sepak dengan budak kelas gua. Bukan sepak kuat2 la, sepak slow je. Kadang2 kalau ada member jalan kat depan, gua dengan selamba lepak akan sepak kaki member gua dan perlakuan yang sama juga akan terjadi pada gua kalau gua jalan kat depan dorang. Biasa yang disepak akan tersadung, tapi tak la sampai jatuh tergolek!

Mungkin nampak kasar, tapi bagi kitaorang benda tu memang dah jadi cara bergurau. Masing2 pernah kena, selalunya orang yang di depan jadi bahan sepakan, jadi untuk mengelak jadi bahan sepakan "ala bangang", kena selalu berwaspada.. kalau lalai sikit confirm kena penyepak kat kaki.

Pernah jugak kitaorang cari kerusi, sepak 360 darjah sampai kerusi tu stand balik, tapi bukan kerusi kayu la.. mau bengkak kaki kalau buat dgn kerusi kayu. Siapa dapat buat memang power. Permainan ini juga diberi nama "permainan merosak harta benda sekolah".

Itu dulu, sekarang dah nak jadik Bapak orang, gua dah tak boleh main sepak-sepak, silap tempat gua kena penyepak kat muka!

P/S: Pernah kena sepak masa main bola! sakit siooottt~

6 jeritan:

Anonymous said...

Hahahah! Skrg baby ko ikut bapak dia, main tendang2 dlm perut Linda. heheh!

Anonymous said...

tu la pasal.hari2 letak telinga kat perut aku&aku dah ajar baby sepak dia maa dalam perut lagi.hehehehhe...

Anonymous said...

ko sepak2, aku dulu ada permainan tarik trackbottom, di mana kami saling menarik turun trackbottom yang tidak diikat btul masa pendidikan jasmani... hahahaha... siapa yang x ikat tu mmg jadi mangsa la... tgh2 padang pn boleh... so kalo xnak kena, pakai tali pinggang haji yg warna hijau tu... hahaha!

The Zulus said...

Komen gua:

wahida: ilmu turun temurun namanya tu!

lindawifey: berani betul baby gua!

hazri: bahayanya game korang! kena palai seluar dual lapis la kalau camtu.

me3n said...

ehehehe kat sekolah ku dulu budak2 neh suka main 'sembilu'. sapa yang dok menonggek kat meja kene cucuk dgn dua tangan kat bahagian belahan bontot. tak senonoh betul! ahahaha.

The Zulus said...

ad3ck: mau kena buasir kalau tepat pada sasaran tuh!