2009-02-03

gua, matahari dan penghawa dingin


Panasnya hari ni, bukan panas hati tapi disebabkan penghawa dingin kat opis gua tak berfungsi. Gila panas.

Mungkin disebabkan sudah terbiasa bekerja dlm keadaan selesa dan nyaman, membuatkan gua tak seronok bila bekerja dlm keadaan penghawa dingin tidak berfungsi! Tapi, sekurang2nya gua still duduk dlm opis, cahaya matahari terhalang oleh atap opis gua, bayangkan kalau opis gua takde atap, boleh gelap gulita gua dibuatnya!

Bayangkan pakcik2 dan makcik2 yg keje sapu sampah tepi jalan, berhujan berpanas mencari rezeki, gaji bukan tinggi pun, tapi dorang still buat keje tu. Belum kira lagi uncle2 yg keje jadi buruh buat bangunan, yg keje tanam sayur, tanam padi, ternak ayam, kambing lembu dan macam2 lagi.

So, apa la sangat la panas sikit je kan.. tahan je la. Hari ni je kena tahan sebab technician penghawa dingin cuti. Esok ok la tu kalau dia datang!

6 jeritan:

Anonymous said...

tanpa mereka kita takkan dpt mkn ayam2 gemuk, sayur2 segar, bilik bersih etc. selamat tahan panas tanpa air-cond! heh.

The Zulus said...

takpe, aku tahan panas.. tekad dlm hati! hhuhuhuhuh~

Marliza Radzi said...

pakcik makcik tu tension dok dalam ekon kot, tak biasa.

Anonymous said...

weh.ape ko cakap kat gaban hah? kurang asam.aku n najmi sangat tak berpuashati dengan tingkah laku kau

The Zulus said...

owh, pasal susah nak jumpa korang sekarang ke? hahahaha!

The Zulus said...

wei, peeh, takyah la guna anonymous, org dah tau la itu kau! ceh~