2009-01-22

Gua suka Ayam goreng je!



"MAIN MACAM AYAM"

Mampukah pasukan harimau malaya kita melayakan diri ke World Cup 2018? adakah cita2 atau angan2 semata-mata? Semalam FAM telah menjawab sendiri soalan tersebut apabila Harimau Malaya tumpas tersungkur ditangan UAE di halaman sendiri. Itu baru pusingan awal kelayakan Piala Asia, dah kena teruk.

Dengan angka 5-0 memang cukup pahit untuk ditelan, semakin parah kecederaan Harimau Malaya yang sudah lama tempang. Persoalaannya kenapa? training tak cukup? makan tak cukup?

Menurut ranking FIFA kita berada di tempat ke 158. Pernah dengar St Kitts and Nevis tak? gua pun tak pernah dengar, ranking St Kitts and Nevis lagi atas dari Malaysia, tu tak kira lagi negara Vanuatu, Niger, Suriname, Burundi dan banyak lagi. Tak adil la gua nak sama kan dengan Brazil atau Argentina.

Beza kita dengan Palestine cuma 22 ranking je, Palestine sekarang berada di ranking 180, bayangkan Palestine, nak training pun payah, silap2 nak sepak bola tersepak bom.

Apa lagi yang kurang? kita dulu pernah layak sukan Olympics 1980, time tu South Korea dengan Jepun ketaq lutut kalau dengar nama Harimau Malaya.

Gua pun dah malas nak pegi stadium tengok Malaysia main, buat sakit hati je, silap2 habis gua hancurkan tempat duduk kat stadium. Bukan tak nak sokong, tapi tolong la main macam pemain profesional main bola, jangan main macam budak sekolah aku.

9 jeritan:

Anonymous said...

Macam mana x kena bantai 5-0 kalau tengah2 malam sebelum perlawanan, boleh pergi kuar 'enjoy'... takde disiplin & komitmen langsung!

Anonymous said...

hahah! *aku gelak baca komen Hazri. hihi

The Zulus said...

mesti lepas training dorang isap rokok banyak2, so bila start main je terus semput...

"enjoy" tu "enjoy" jugak, tapi masa main mesti kena betul2,

Anonymous said...

Zul, kamu di-tag! silakan buat ye! hehe.

Anonymous said...

diorang ni main tak guna akal la, dah tau lawan opponent camtu apelagi defend je la pastu wat counter. biarla dok 1 team depan gol, main kene smart la bukan takat sarong jersey je. aku suke tgk team budak 18 main dulu. yang kapten dia tu macam patut main malaysia tp sbb takde scout kan, so terpaksala sambung belaja lagi..hidup team budak 18

The Zulus said...

hidup team 18! yea~

*siapakah gerangannya yang Anonymous nie*

Anonymous said...

awak takkan tau sape saya.hehehehehe

The Zulus said...

aku mcm tau jer siapa...??

Anonymous said...

yup.you r right.its me