2009-01-08

Kalau Tahun Hijrah Berapa Eh?

"bersedia..untuk bertukar"

"bertukar menjadi super zulus"

Berapa ramai antara kita yang tahu pasal tarikh kelahiran kita melalui kalendar Islam atau hijrah? Biasanya bila orang tanya kita lahir bulan atau tahun berapa, kita mesti bagi tarikh masihi, mungkin dari dulu lagi kita dah diajar atau terbiasa dengan tarikh Masehi (gregorian). Gua pun baru je tahu yang gua lahir pada 22 Muharam 1403 menurut kalendar Islam atau Hijrah.

So, kalau nak tahu bulan atau tahun anda lahir dalam kalendar Hijrah, gua jumpa satu cara mudah, cuma download je Tarikh lahir hjrah. Lepas tu masukan tarikh lahir korang menurut tarikh Masehi, senang je....

P/S: gambar tiada kaitan dengan post kali ini!

calendar sources taken from Fiq online

4 jeritan:

Anonymous said...

tq zul. aku baru tau aku lahir pada 25 Zulkaedah 1402.. kagumnyeeee...

The Zulus said...

ha'ah, aku pun kagum...siap bgtau dah berapa hari kita hidup, rasa macam dah tua plak~ hahahaha

Anonymous said...

erk? ko tak tgk surat beranak ye? aku tahu sb ada kat surat beranak aku. heheh! owh, tapi mungkin ko nk apply teknologi skrg, kan? kan? heheh

The Zulus said...

aku kurang pasti la, surat beranak sabah takde kot, kena check dulu~