2008-11-05

main masak-masak!

Semalam gua main masak-masak di dapur. Sebabnya gua dah janji pada wife gua utk menyiapkan hidangan makan malam. Biasalah nak memasak mesti kena ada plan nak masak apa..so, setelah sehari suntuk memeras otak, gua membuat keputusan utk masak ikan masak tiga rasa.

So, lepas habis kerja gua terus shopping bahan-bahan utk tujuan tersebut. Akhirnya gua berjaya membeli 2 ekor bawal hitam (sebab tak jumpa siakap) utk menjadi mangsa gua malam tersebut.





Ikan bawal yang ditengelami oleh bahan2 lain~

Gua merasa satisfied dgn result masakan gua, sebab wife gua kata sedap.. tak tau la kalau org lain yg rasa kan? hahahaha...

Tapi masak memang memenatkan... rasa nak pengsan tapi terharu masakan menjadi~



7 jeritan:

Anonymous said...

--> "Tapi masak memang memenatkan... rasa nak pengsan~".

Haha. Bayangkan kami memasak, jaga anak (kalo ada), jaga suami, kemas umah and the list goes on. Owh, ikan ko sungguh mengiurkan. Tetibe aku ngidam? Haha! Tahniah Zulus!

The Zulus said...

tengiu..aku berterima kasih kepada buku resipi~ hahahaha

Anonymous said...

betul...betul..aku setuju ngan wahida.tapi masakan zul memang yummy.abis suma ikan u aku balun.hehehe...jarang2 online,internet slow bangat sih...

Marliza Radzi said...

woah mengkagumkan! *tepuk tepuk tepuk*

The Zulus said...

hasil penilitian terhadap buku resipi~

Anonymous said...

kau memang cekap la... siap post gambar 'before and after' tu... takot orang tuduh beli kat kedai eh? warkhahaha!

tapi memang nampak mengiurkan la ikan kau tu... membuat aku nak jadi 'penjenayah' ikan plak la... hehe..

The Zulus said...

ala, step by step ikut buku resipi! senang je macam main masak-masak..tapi penat! ko pun takde masalah punya~

p/s: nanti wahida cakap aku beli kat kedai..tu pasal kena letak gambar before and after! kuang kuang kuaaannng~