2008-09-17

Hari ini 17 September 08~

Tarikh 16 Sept dah berlalu, tarikh yang di gembar-gemburkan menjadi hari dimana kuasa mentadbir Malaysia akan bertukar tangan. Semalam dalam berita pun sibuk memperkatakan hal yang sama. Masing-masing memberi pendapat yang berlawanan antara satu sama lain, sama ada dari pihak Gomen atau geng pembangkang~
Al-kisah Gua bukan minat sangat bab-bab politik nie, ambik tahu sikit-sikit je. Gua malas nak melayan politikus-politikus yang tak pernah puas dengan polimik atau gimik mereka mempermainkan segala isu tanpa mengira senstiviti bangsa atau kaum dan yang paling menakutkan cuba untuk mempergunakan agama sebagai topeng menutup "kejahilan" diri sendiri. Gua mula muak bila kedua-dua pihak mula menghancurkan sesama sendiri, walau berlainan ideologi politik, tapi kita tetap dari rumpun yang sama.
Perihal yang sedemikian rupa, bila orang tanya gua sokong mana punya golongan (pembangkang atau Gomen) gua cakap mana-mana je. Tak bermaksud gua macam lalang, tapi gua mendengar dulu, tak banyak sikit pun jadik ler, lepas tu berdiskusi dengan gua punya member-member yang tahu sedikit sebanyak mengenai pentas politik negara, dengar diaorang punya komen dan komplen, after that baru gua buat keputusan.
Anyway, berkenaan dengan 16 Sept, tarikhnya pun dah lepas, kedua-dua pihak baik pembangkang or gomen, masing-masing memberi alasan..so gua sebagai pemerhati cuma mampu menunggu apakah adanya polimik baru dari politikus-politikus di Malaysia, jangan kerana masing-masing ingin menjaga peranan dan kepentingan sendiri serta kroni-kroni mereka, maruah bangasa, agama dan negara hancur berderai, sedihkan.. Cayok Malaysia~!

0 jeritan: